25.8.2013

Yksivuotiaan havaintoja yrittäjyydestä

Tämmöinen anturipää kun on, tulee kerryttäneeksi havaintoja milloin mistäkin. Sattuneesta syystä toisen minäni anturit ovat pyörineet väkkärän lailla ensimmäisen minäni puuhissa.
Olen nimittäin ollut yrittäjätaipaleella aika tasan vuoden päivät.

Ohessa muutamia valittuja havaintoja teemasta. Jokainen kohta sisältää paljon enemmän henkilökohtaisia merkityksiä, mitä sanojen tai kirjaimien määrästä voisi päätellä. Vaikka ne asioina on olleet tiedossa ja odotettavissakin, niiden omakohtainen kokeminen on ollut järisyttävää. Jättäneet lähtemättömät jäljet.

Olkoon tämä kehityskeskustelu itseni kanssa siis julkinen. Josko siitä olisi huviksi tahi hyödyksi muillekin.
  • Vapautta ja vastuuta. Itsevalitussa suhteessa.
  • Uudenlaista työhyvinvointia.
  • Minä määrään kalenteria. Ei kalenteri minua.
  • Oppi osuu suoraan ytimeen.
  • Sitä uskoo itseensä enemmän.
  • Työolosuhteet voi tuunata. Työolomuodot vaihtelee.
  • Voi rohkeammin myöntää, kun ei tiedä tai osaa kaikkea. Olen nöyrempi.
  • Nauran enemmän itselleni.
  • Yhteistyötaidot korostuu entisestään.
  • Moniosaamisensa saa käyttöön.
  • Minua kuunnellaan eri korvilla kuin ennen.
  • Vastavoimista voi tehdä hyötyä.
  • Uskallan osata paremmin. Ja enemmän.
  • Vapaus innostua just siitä mistä haluaa.
  • Olen ylväämmin erilainen.
  • "Hyllyssä" myynnissä olevista kehittämisideoista voi ottaa ilon irti myös omaan bisnekseensä.
  • Negatiivista palautetta tai virheliikkeitä ei voi sälyttää muiden hartioille. Peilikuva on totta.
  • Positiivinen palaute tuntuu ziljoona kertaa paremmalta.
  • Yrittäjä-heimoon kuuluminen tuntuu nostattavalta. Kunnia-asialta.
  • Omasta osaamisesta saa enemmän iloa, eikä oppimista rajoita mikään eikä kukaan.
  • Epävarmuus on muuttunut kuristavasta tunteesta elämää rikastuttavaan uteliaisuuteen ja kekseliäisyyteen.
  • Maanantai on yhtä kiva kuin perjantai.
  • Olen rohkeampi.
Anturipään matka jatkuu. Yksivuotiaan draivilla.

Ei kommentteja: